Wydarzenia

kontakt

albert

rzym2016

W dniach od 18-24 paździenika, w grupie trzynastu osób udaliśmy się na Pielgrzymkę Narodową do Rzymu. Po 30-godzinnej podróży autokarem, która była nie lada wyzwaniem dotarliśmy do upragnionego miejsca, Wiecznego Miasta. Z dworca autobusowego Tiburtina udaliśmy się komunikacją miejską na miejsce noclegu - Parafię św. Pankracego na Zatybrzu. Następnie było już tylko zwiedzanie i poznawanie niesamowitego dziedzictwa europejskiej kultury i początków chrześcijaństwa. Zobaczyliśmy kolejno: Katakumby św. Kaliksta, Termy Karakalli, Bazylikę większą Santa Maria Maggiore, Bazylikę św. Praksedy, Schody święte wraz z Kaplicą Sancta Sanctorum, Bazylikę większą św. Jana na Lateranie, Plac św. Piotra, Piazza Navona z Fontanną Czterech Rzek, Panteon, Bazylikę większą św. Pawła za Murami, Kościół Santo Spirito in Sassia (Sanktuarium Bożego Miłosierdzia), Bazylikę św. Piotra, Grób św. Jana Pawła II w Kaplicy św. Sebastiana, Piazza del Popolo, Schody Hiszpańskie.

Oczywiście centrum naszej pielgrzymki stanowiło dwukrotne spotkanie z Papieżam Franciszkiem - raz podczas sobotniej audiencji, kiedy mieliśmy wielkie szczeście, ponieważ przejeżdżał dukrotnie dosłownie kilka metrów od nas, oraz na niedzielnym Aniele Pańskim. Ponadto łączyliśmy się z grupą 7000 Polaków na wspólnej Eucharystii sprawowanej w Bazylikach Większych, gdzie polecaliśmy Bogu naszą parafię, nasze rodziny oraz sprawy osobiste. Mieliśmy też okazję przejść przez Drzwi Miłosierdzia we wspomnianych Bazylikach. Dziękujemy Bogu za piękną pielgrzymkę. Dziękujemy Ojcom Karmelitom, za życzliwe przyjęcie. Mamy nadzieje, że wyda ona wielkie duchowe owoce.