Wakacje 2015

kontakt

albert

20150630 103612

W dniach od 28 czerwca do 6 lipca udaliśmy się z grupą 19 dzieci, na kolonie do Białego Dunajca. Opiekunami były pani Monika S., nauczycielka matematyki oraz pani Anita Czerwionka. Po nocy spędzonej w pociągu dotarliśmy do miejsca docelowego, domu kolonijno-wypoczynkowego Kominek. Dla niektórych podróż pociągiem była niemałą frajdą. Już pierwszego dnia w poniedziałek udaliśmy się na wyprawę do Niedzicy. Zwiedziliśmy tam zamek, w którym podobno był uwięziony słynny obrońca ubogich Janosik, a także muzeum bryczek. We wtorek postanowiliśmy wybrać się do przepięknej Doliny Kościeliskiej oraz do umiejscowionej na szlaku Jaskini Mroźnej.

W środę naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Zębie, miejscowości rodzinnej Kamila Stocha. Stamtąd udaliśmy się szlakiem na Gubałówkę, skąd zeszliśmy do Zakopanego. Tam zwiedziliśmy Kościół Matki Bożej Częstochowskiej, najstarszy drewniany obiekt sakralny w Zakopanym, zbudowany w 1848 roku, pobliski Cmentarz Zasłużonych, na którym spoczywają wybitne osoby, takie jak Kornel Makuszyński czy Kazimierz Przerwa Tetmajer. Nie mogło się oczywiście obyć bez czasu spędzonego na zatłoczonych Krupówkach. Jednak największą atrakcją tego dnia była chyba wizyta w parku linowym, gdzie czasem trzeba było zmierzyć się z własnymi ograniczeniami. W czwartek, kiedy nogi już się trochę rozchodziły, udaliśmy się w najdłuższą trasę, do Morskiego Oka. Wymęczeni na samym szczycie ze smakiem zjedliśmy pyszną szarlotkę. Ten dzień był rzeczywiście męczący, dlatego na koniec dnia zrobiliśmy sobie wieczór filmowy. W piątek ze względu na potrzebę odpoczynku do południa mieliśmy generalne sprzątanie pokoi, a po południu udaliśmy się do relaksacyjnych term w Szaflarach. W sobotę zwiedziliśmy dwa sanktuaria maryjne: Matki Bożej objawiającej cudowny medalik w Olczy oraz Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Ponadto mieliśmy również okazję zobaczyć wielką skocznię narciarską oraz przejść się popularną Drogą pod Reglami. W niedzielę uczestniczyliśmy w Mszy świętej "pod gołym niebem" w Poroninie. Potem niestety trzeba było się już pakować, aby przed samym powrotem do domu skorzystać jeszcze raz z dobrodziejstw gorących źródeł.
Myślę, że był to bardzo dobry czas aktywnego wypoczynku, w którym był czas na wysiłek, wspólną zabawę i modlitwę. Z pewnoscią była to zasługa kadry, która doskonale sprawdziła się w roli wychowawców. Były to prawdziwe wakacje z Bogiem i mam nadzieję, że wszyscy bardzo dobrze się bawili.